از همه دانش آموزان خوبم که همیشه مایه دلگرمی من هستند کمال تشکر را دارم و برایشان آرزوی موفقیت در همه مراحل زندگی را دارم .


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 541
بازدید کل : 47459
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 994
تعداد آنلاین : 1


Alternative content



 دانلود تصاویر ماشین

s3.picofile.com/file/7534094943/mashin.rar.html



+ نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,ساعت 22:2 توسط ادیب پورعبیات |

 دانلود آزمایشگاه مجازی part 3

s3.picofile.com/file/7534087846/azmaeshgahe_majazi_part3.rar.html




+ نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,ساعت 21:58 توسط ادیب پورعبیات |

دانلود پاورپوینت درس اول سال دوم راهنمایی

ماده و تغییرات آن

s3.picofile.com/file/7532216020/%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87_%D9%88_%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D8%A2%D9%86_pptx.rar.html



+ نوشته شده در جمعه 28 مهر 1391برچسب:,ساعت 21:32 توسط ادیب پورعبیات |

 علوم و انرژی

انرژی یا کارمایه، در فیزیک و دیگر علوم، یک کمیت بنیادین فیزیکی است. انرژی کمیتی است که برای توصیف وضعیت یک ذره، شیئ یا سامانه به آن نسبت داده می شود. در کتاب‌های درسی فیزیک انرژی را به صورت توانایی انجام کار تعریف می‌کنند. تا به امروز گونه‌های متفاوتی از انرژی شناخته شده که با توجه به نحوهٔ آزادسازی و تأثیر گذاری به دسته‌های متفاوتی طبقه‌بندی می‌شوند از آن جمله می‌توان انرژی جنبشی ، انرژی پتانسیل ، انرژی گرمایی ، انرژی الکترومغناطیسی ، انرژی شیمیایی و انرژی هسته ایی را نام برد. در علم فیزیک انرژی را به دو بخش تفسیم میکنند: اکسرژی (بخش مفید انرژی) و آنرژی (بخش هدر رفته انرژی) .

عامل، حامل و منبع همه گونه انرژی هایی که بشر از آن استفاده میکند (انرژی مواد فسیل، انرژی آبی و غیره) خورشید است، بجز انرژی هسته ای .

طبق نظریهٔ نسبیت مجموع"جرم و انرژی" پایدار و تغییر ناپذیر است (و آن را قانون پایستگی انرژی می نامند)؛ بدین معنا که انرژی از شکلی به شکل دیگر و یا به جرم تبدیل شود ولی هرگز تولید یا نابود نمی‌شود. بر طبق تئوری نور بقای جرم و انرژی پیامدی از این اصل است که قوانین فیزیکی در طول زمان بدون تغییر باقی می‌مانند. انرژی هر جسم (طبق نسبیت خاص ) جنبش ذرات بنیادی آن جسم است و مقدار آن از معادلهٔ معروف آلبرت انیشتین بدست می آید:  E=mc^2\! (باید توجه کرد که این معادله تنها انرژی موجود ذرات را بدست می‌دهد و نه دیگر گونه‌های انرژی (مانند جنبشی یا پتانسیل) .

 

 



+ نوشته شده در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,ساعت 17:15 توسط ادیب پورعبیات |

تجليل قرآن مجيد از علم و ترغيب در تحصيل آن

تجليل و تمجيدى كه قرآن مجيد از علم و دانش نموده نظير آن در هيچ كتاب آسمانى ديگر يافت نميشود و درين باره همين بس كه قرآن زمان توحش اعراب را كه عهد پيش از اسلام بود زمان جاهليت نام نهاده است.

قرآن مجيد در صدها آيه بطرق مختلفه نام علم و دانش را به ميان آورده و در بيشتر آنها در مقام بزرگداشت آن ميباشد.

خداى متعال در مقام منت گذارى انسان ميفرمايد: « علم الأنسان ما لم يعلم »ترجمه: بانسان چيزى را كه نميدانست ياد داد) .و باز ميفرمايد: « يرفع الله الذين آمنوا منكم و الذين اوتوا العلم درجات »ترجمه: خدا ـ مقام ـ كسانى را كه ايمان آورده‏اند بلند ميكند و كسانى را كه بآنان علم داده شده چندين درجه) .و بالاخره ميفرمايد: « هل يستوى الذين يعلمون و الذين لا يعلمون »ترجمه: آيا كسانى كه علم دارند وكسانى كه علم ندارند مساوى ميباشند) .آيات قرآنى درين باره بسيار است و در حديث پيغمبر اكرم (ص) و ائمه اهل بيت (ع) كه تالى كتاب خدا است اخبار بيشمار در اين باب وارد شده.

  علومى كه قرآن مجيد بتعليم آنها دعوت ميكند

قرآن مجيد در آيات بسيارى  بتفكر در آيات آسمان و ستارگان درخشان و اختلافات عجيبى كه در اوضاع آنها پديد مي آيد و نظام متقنى كه بر آنها حكومت ميكند دعوت ميكند.

بتفكر در آفرينش زمين و درياها و كوهها و بيابانها و آنچه از عجائب در شكم زمين قرار گرفته و اختلافات شب و روز و تبدلات فصول تحريض و ترغيب مينمايد.

بتفكر در آفرينش شگفت آور نبات و نظامى كه در زندگى آن جريان دارد و در آفرينش گوناگون حيوان و آثار و احوالى كه در محيط وجود از خود بروز ميدهد تشويق ميفرمايد.

بتفكر در خلقت خود انسان و اسرار و رموزى كه در ساختمان وجودش نهفته و بالاتر از آن در نفس و عوالم باطنى آن و ارتباطاتى كه با ملكوت اعلا دارد و بسير در اقطار زمين و مشاهده در آثار گذشتگان و كنجكاوى اوضاع و احوال ملل و جوامع بشرى و قصص و تواريخ ايشان اصرار تمام دارد.

و بدين ترتيب بتعلم علوم طبيعى و رياضى و فلسفى و فنون ادبى و بالاخره همه علومى كه در دسترس فكر انسانى است و تعلم آنها بنفع جهان بشرى و سعادت بخش جامعه انسانى ميباشد دعوت ميكند.

آرى قرآن مجيد باين علوم دعوت ميكند باين شرط كه بحق و حقيقت رهنما قرار گيرند و جهان بينى حقيقى را كه سر لوحه آن خداشناسى‏ميباشد در برداشته باشند و گرنه علمى كه انسان را سرگرم خود ساخته از شناختن حق و حقيقت باز دارد در قاموس قرآن مجيد با جهل مرادف است خداى متعال ميفرمايد: « يعلمون ظاهرا من الحياة الدنيا و هم عن الآخرة هم غافلون » ترجمه: آنان از زندگى اين جهان ظاهر و نمودى را ميدانند و آنان از زندگى آنجهان غافلند) و ميفرمايد: « افرأيت من اتخذ الهه هواه و اضله الله على علم و ختم على سمعه و قلبه و جعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله » ترجمه: آيا ديدى آن كسى را كه خداى خود را هواى نفس خود قرار داده و خدا با داشتن علم گمراهش نموده و بگوش و دلش مهر و بچشمش پرده‏اى زده است پس كيست كه پس از خدا او را راهنمائى كند) .

قرآن كريم با ترغيباتى كه بتعلم علوم مختلفه نموده خود متصدى تعليم يك دوره كامل از معارف الهيه و كليات اخلاق و فقه اسلامى گرديده است.

 برداشتی از کتاب قرآن در اسلام به قلم ایت الله طباطبایی



+ نوشته شده در چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,ساعت 21:45 توسط ادیب پورعبیات |

دانلود آزمایشگاه مجازی قسمت دوم

s3.picofile.com/file/7529446448/azmayeshgah_majazi_part2.rar.html



+ نوشته شده در سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 22:9 توسط ادیب پورعبیات |

 دانلود پارت اول آزمایشگاه مجازی درس علوم سال دوم راهنمایی

s1.picofile.com/file/7523031177/azmayeshgahe_majazi_1.rar.html



+ نوشته شده در سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,ساعت 21:13 توسط ادیب پورعبیات |

  سرگرمی

داستان پرواز در اسمانها
مردی که خیال می کرد دانشمند است و در نجوم تبحری دارد یک روز رو به فقیری کرد و گفت:
خجالت نمی کشی خود را مسخره مردم نموده ای و همه تو را دست می اندازند در صورتیکه من دانشمند هستم و هر شب در آفاق و انفس سیر می کنم.
فقیر گفت : ایا در این سفرها چیز نرمی به صورتت نخورده است؟
دانشمند گفت :اتقاقا چرا؟
فقیر با تمسخر پاسخ داد: درست است همان چیز نرم دم الاغ من بوده است!

 

غذاخوردن با دست

شکمویی با پنج انگشت غذا می خورد . او را گفتند :
چرا چنین کنی ؟
گفت :
اگر به سه انگشت غذا خورم دیگر انگشتان را خشم آید .
دیگری را گفتند :
چرا با پنج انگشت غذا خوری ؟
گفت :
چه کنم که بیش از اینم انگشت نباشد

 

بله اعلی حضرت

یک مرد شهری که قصد دست انداختن و مسخره کردن یک مرد دهاتی را در حضور جمعی داشت رو به او کرد و گفت :عموجان شنیده ام در آبادی شما به هر احمق و بی مغزی که میرسند به او میگویند ف اعلی حضرت ..... راست می گویند .....؟

مرد دهاتی به سادگی گفت : بله اعلی حضرت ......

 

فقط نوشتن میدانم

قاضی در محکمه از متهم پرسید : خواندن و نوشتن میدانی .....؟

متهم جواب داد : خواندن خیر ولی می توانم بنویسم .

قاضی گفت : بسیار خوب ، چند کلمه ای بنویس .... ببینم .

متهم خط هایی روی کاغذ کشید و گفت : بفرمایید آقا ، این نمونه خط من است .

قاضی پرسید : اینها چیست که نوشته ای ......؟ اینکه چیزی خوانده نمی شود ! خودت بگو چه نوشته ای ......؟

متهم گفت : آقا من که اول عرض کردم خواندن بلد نیستم ...... وفقط نوشتن می دانم . پس معلوم می شود شما هم مثل من نمی توانید بخوانید ......!

 

فروش بهشت 

در قرون وسطا کشیشان بهشت را به مردم می فروختند و مردم نادان هم با پرداخت هر مقدار پولی قسمتی از بهشت را از آن خود می کردند. فرد دانایی که از این نادانی مردم رنج می برد، هر چه کرد نتوانست مردم را از انجام این کار احمقانه باز دارد؛ تا اینکه فکری به سرش زد… به کلیسا رفت و به کشیش مسئول فروش بهشت گفت: قیمت جهنم چقدر است؟

کشیش تعجب کرد و گفت: جهنم؟! مرد دانا گفت: بله جهنم. کشیش بی هیچ فکری گفت: “۳ سکه” مرد سراسیمه مبلغ را پرداخت کرد و گفت: لطفا سند جهنم را هم بدهید. کشیش روی کاغذ پاره ای نوشت: “سند جهنم” مرد با خوشحالی آن را گرفت. از کلیسا خارج شد، به میدان شهر رفت و فریاد زد:

من تمام جهنم رو خریدم، این هم سند آن است. دیگر لازم نیست بهشت را بخرید، چون من هیچ کس را داخل جهنم راه نخواهم داد!

 

داستان طنز رستوران

سه تا رفيق با هم ميرن رستوران ولي بدون يه قرون پول . هر کدومشون يه جايي ميشينن و يه دل سير غذا ميخورن و اولی ميره پاي صندوق و ميگه : ممنون غذاي خوبي بود اين بقيه پول مارو بدين بريم : صندوقدار : کدوم بقيه آقا ؟ شما که پولي پرداخت نکردي . ميگه يعني چي آقا خودت گفتي الان خورد ندارم بعد از صرف غذا بهتون ميدم . خلاصه از اون اصرار از اين انکار که دومی پا ميشه و رو به صندوقدار ميگه : آقا راست ميگن ديگه ، منم شاهدم وقتي من ميزمو حساب کردم ايشون هم حضور داشتن و يادمه که بهش گفتين بقيه پولتونو بعدا ميدم . صندوقداره از کوره در رفت و گفت : شما چي ميگي آقا ، شما هم حساب نکردي ! بحث داشت بالا ميگرفت که ديدن سومی نشسته وسط سالن و هي ميزنه توي سرش . ملت جمع شدن دورش و گفتن چي شده ؟ گفت : با اين اوضاع حتما ميخواد بگه منم پول ندادم .

 



+ نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,ساعت 20:43 توسط ادیب پورعبیات |

 کارکاتور

 



+ نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,ساعت 20:26 توسط ادیب پورعبیات |

چگونه مفید درس بخوانیم ؟

آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.
از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

برای درس خواندن مفید توصیه های زیر را بکار گیرید:

با خیالی آسوده استراحت کنید
اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید : باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما همانطور که در بالا اشاره شد، فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.

وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید
در زمان هایی که خسته، عصبانی ، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست.

درس ها را در همان روز مرور کنید
زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود.

مرحله به مرحله پیش بروید
ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن ، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.

محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید
همیشه فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید. به طور مثال اگر به سکوت احتیاج دارید، تمام سعی تان را برای ایجاد یک مکان دور از سر و صدا برای موفقیت در درس خواندن ، به کار بگیرید.

میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید
کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند، این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید، به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید.
تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است.

با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید
عموما اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید، مثلا در دفتر یادداشت خود بنویسید : ۲ تا ۴ بعد از ظهر درس خواندن

هدف داشته باشید
یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت.
کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید.

ناامیدی دشمن یادگیری است
افرادی که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده ، آهسته و پیوسته پیش می روند.

برگرفته از سایت www.leitnerbox.ir



+ نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:58 توسط ادیب پورعبیات |

 دانلود تصاویر پس زمینه ی بسیار زیبا

لینک دانولود تصاویر پس زمینه ی بسیار زیبا

s3.picofile.com/file/7516897090/30New_Abstract_Wallpaper_ir_dl_com_.rar.html

 



+ نوشته شده در سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:,ساعت 23:37 توسط ادیب پورعبیات |

   نمونه سؤال دوم راهنمایی

آزمون درس اول


1- با استفاده از كلمات داده شده جاي خالي را كامل كنید.

الف) به تغییري كه در نتیجه آن ماھیت ماده تغییر نمي كند ....... مي گويند. ( فیزیکی / شیمیایی )
ب) با افزودن محلول يد به ....... رنگ آبي مايل به سیاه ظاھر مي شود. ( نشاسته / مس )
ج) واكنش ھاي اكسايش عموما ....... ھستند. ( گرماده / گرماگیر )
د) ھر چه غلظت واكنش دھنده ھا كمتر شود واكنش ....... انجام مي شود. ( سریع تر / کند تر )


2- براي ھر عبارت كلمه مناسب را انتخاب كنید.

الف) جامد شكننده و زرد رنگ .                                      آب
  ب)در ١٠٠ درجه مي جوشد .                                      گوگرد
   ج) در مجاورت نور تجزيه مي شود                                 آب اکسیژنه

3- براي ھر عبارت كلمه مناسب را انتخاب كنید.

الف) چوب مي سوزد پس فلوژيستون دارد .                                        جورج اشتال
ب) در سنگ عنصر آتش وجود ندارد به ھمین علت نمي سوزد .               لاوازیه
ج) اكسیژن موجود در ھوا سبب سوختن مي شود.                               آمپدوکلس

4- جملات درست و غلط را مشخص كنید.

الف) واكنش تجزيه ھیدروژن پراكسید گرماگیر است                                                                                       ( ص / غ )
ب) ھنگام روشن شدن لامپ و سوختن چوب نور و گرما تولید مي شود پس ھر دو آنھا تغییر شیمیايي ھستند.      ( ص / غ )
 ج) زنگ زدن آھن و سوختن چوب ھر دو از تغییرات گرماده محسوب مي شوند.                                                   ( ص / غ )

5- گزينه درست را مشخص كنید.

1- كدام تغییر اكسايش نیست؟

الف) زنگ زدن آهن                                                                                                                                 ب) سوختن نفت
ج) تشكیل آمونیاك
د) انفجار مواد منفجره

2- در تجزيه آب كدام ماده واكنش دھنده است؟

الف) ھیدروژن
ب) اكسیژن
ج) نیتروژن
د) آب

3- براي تشكیل ٤ مولكول آمونیاك چند مولكول ھیدروژن بايد مصرف شود؟

الف) ٦ مولكول
ب) ٤ مولكول
ج) ٣ مولكول
د) ٢ مولكول

4- كدام گزينه از خواص شیمیايي ماده بحساب مي آيد؟

الف) رنگ
ب) نقطه ذوب
ج) رساناي الكتريكي
د) اشتعال پذيري

5- در تبديل گاز نیتروژن دي اكسید به دي نیتروژن تترا اكسید كدام گزينه درست نیست؟

الف) تعداد مولكول ھا نصف مي شود
ب) واكنش گرما گیر است
ج) گاز بي رنگ مي شود
د) تغییر شیمیايي

آزمون درس دوم

...

 

 




+ نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391برچسب:,ساعت 11:6 توسط ادیب پورعبیات |

پیام برای دانش آموزان

 

در آزمون کلاسی روز یکشنبه 91/7/9 دانش اموز صدرا نیکوکار بالا ترین نمره را کسب کرد ( نمره 5 از 5 )

 



+ نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:,ساعت 1:0 توسط ادیب پورعبیات |

دانلود بسته ی تصاویر زیبای جانوران

s3.picofile.com/file/7510554080/ANIMELS.rar.html

توجه : به علت بی انضباطی دانش آموزان کلاس دوم 1 مدرسه ی شاهد در زنگ سوم ، از همه ی دانش آموزان آن کلاس 2 نمره کسر خواهد شد . پورعبیات

دانش آموزانی که این تصاویر را دانلود می کنند . این مطلب را به همکلاسی های خود اطلاع بدهند .

تاریخ 1391/7/4



+ نوشته شده در سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:47 توسط ادیب پورعبیات |

 استعداد آب در خوردن سکه

موضوع آزمایش : کشش سطحی آب

مواد لازم : آب

وسایل مورد نیاز : لیوان شیشه ایی ، تعداد زیادی سکه یا کلید .

شرح آزمایش : یک لیوان یا شیشه با دهانه ی گشاد را روی یک میز قرار دهید . و آن را تا لبه  از آب پر کنید . به نحوی که آب لبریز نشود . و دیواره ی خارجی لیوان خشک بماند . حال تعدادی سکه یا کلید را به آرامی در آب بیندازید .

خواهید دید که تعداد غیر قابل تصوری سکه در اب جای می گیرد بدون ان که آب از لیوان بیرون بریزد . در واقع کشش سطحی آب کمک می کند  تا سطح آب برآمده شده و از لبه های لیوان هم بالاتر برود .

                                      



+ نوشته شده در دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:,ساعت 16:32 توسط ادیب پورعبیات |

آزمایش رقص ماکارونی آزمایش جالبی است که میتوانید آن را به آسانی در خانه انجام دهید.
مواد لازم: سرکه یا آبلیمو، چند قطعه ماکارونی نپخته به طول ۲ تا ۳ سانتی متر، جوش شیرین .
طرز کار: در یک لیوان (بهتر است لیوان بلند باشد) مقداری محلول جوش شیرین بریزید به طوری که مقداری از سر لیوان خالی باشد.قطعات ماکارونی را در آن بیندازید.مشاهده میشود که ماکارونی به ته لیوان می رود. سپس سرکه یا آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. گاز کربن دی اکسید حاصل از این واکنش ماکارونی ها را به سطح آب می آورد و پس از مدتی هر ماکارونی به علت ترکیدن حباب ها دوباره به ته ظرف می رود و همینطور قطعات ماکارونی در لیوان بالا و پایین می روند.

  



+ نوشته شده در یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:,ساعت 23:10 توسط ادیب پورعبیات |




نفرات برتر آبان ماه پایه هشتم دبیرستان شاهد طلوع بهمن ( دوره اول متوسطه )
دانش آموزان برتر آبان ماه پایه هفتم دبیرستان شاهد طلوع بهمن ( دوره اول متوسطه )
دانلود جزوه ی دوم شیمی هفتم
دانلود جدول تناوبی عناصر برای آندروید
دانش آموزان برتر مهرماه درس علوم تجربی کلاس های هفتم دبیرستان شاهد طلوع بهمن ( دوره اول )
دانش آموزان برتر مهرماه درس علوم تجربی کلاس های هشتم دبیرستان شاهد طلوع بهمن ( دوره اول )
دانلود کتاب علوم هشتم متوسطه ( دورة اول )
دانلود کتاب علوم هفتم متوسطه ( دوره اول ) همراه با آخرین تغییرات
پاورپوینت علوم پیشرفته ی نوبت دوم
تصاویر برنامه ی سفره ی غذایی
دانلود کتاب علوم هشتم متوسطه
تور مجازی بازدید از معدن سنگ معدن آهن چاه گز
تصاویر متحرک علمی سری پنجم
تصاویر متحرک علمی سری چهارم
تصا.یر متحرک علمی سری سوم
تصاویر متحرک علمی سری دوم
ویدئوی اختصاصی هنر نمایی آقای فاضلی دبیر هنر شاهد طلوع بهمن
پاورپوینت آزمایشگاه علوم تجربی
سرگرمی فوتبالی 1
سرگرمی فوتبالی
اطلاعیه
پاورپوینت تغذیه سالم
دانلود کتاب علوم هفتم توسطه برای موبایل
دانش آموزان برتر دی ماه کلاس سوم یک درس علوم تجربی مدرسه ی شاهد طلوع بهمن
دانش آموزان برتر دی ماه کلاس کلاس های هفتم متوسطه درس علوم تجربی مدرسه ی شاهد طلوع بهمن
مشاهده ی نمودار تحلیل و بررسی آزمون پیش نوبت کلاس های هفتم
دانش آموزان برتر آذرماه کلاس کلاس های هفتم متوسطه درس علوم تجربی مدرسه ی شاهد طلوع بهمن
پاورپوینت علوم پیشرفته
تصاویر متحرک فوتبالی
تماشای زمین از ایستگاه فضایی
عبور 150 کیلو ولت برق از چوب
کلیپ زیبای خورشید از نزدیک
دانلود پاورپوینت آلودگی هوا
تبریک
قابل توجه والدین گرامی
قابل توجه گروه های علمی کلاس های هفتم متوسطه
پاورپوینت بسیار زیبای درس اول علوم سوم راهنمایی
دانش آموزان برتر آبان ماه کلاس سوم یک درس علوم تجربی مدرسه ی شاهد طلوع بهمن
دانش آموزان برتر آبان ماه کلاس های هفتم درس علوم تجربی مدرسه ی شاهد طلوع بهمن
بازی شلیک موشک
بازی زیبای هواپیمای محافظ
بازی آنلاین تخریب پل
بازی انلاین ساخت پل 2
انتقال کربن دی اکسید در خون
فعالیت درون سلول
رنگی شدن گل سفید با آب رنگی
بادکردن بادکنک با گرم کردن شیشه
به پرواز در آوردن کیسه ی چای
گرفتن باکتری توسط گلبوب سفید
شیمی 0
اتم 1
تغییرات مواد 1
فیزیک 0
انرژی 1
موج 1
زمین شناسی 0
ساختار زمین 1
زیست شناسی 0
نمونه سؤالات 0
تست سوم راهنمایی 2
سؤالات دوم راهنمایی 3
دانلود نمونه سؤال 1
معرفی کتاب 1
پرسش و پاسخ 2
گالری تصاویر آموزشی 2
تصاویر متحرک علمی 5
دانلود محتوای درسی 11
آزمایش های ساده 2
تصاویر جانوران 1
پیام برای دانش آموزان 14
تصاویر پس زمینه 5
چگونه درس بخوانیم ؟ 1
سرگرمی 18
کاریکاتور 3
آزمایشگاه مجازی 4
علوم و قرآن 2
علوم و فضا 0
علوم و پزشکی 0
علوم و انرژی 1
علوم و محیط زیست 0
علوم و ارتباطات 0
علوم و مکانیک 0
آیا می دانستید ؟ 2
خاطرات دانش آموزی 1
13 آبان 1
نرم افزار مورد نیاز 2
مجموعه های آموزشی 2
ارتباط با والدین 1
نمره های دانش آموزان 1
22 بهمن 2
پاورپوینت دانش آموزان 8
کلیپ های علمی 46
روزمعلم 1
تصاویر به یاد ماندنی 3
کتاب های الکترونیک 11
معرفی پاورپوینت 2
آموزش کامپیوتر 1
تصاویر زیبا 1
نصیحت بزرگان 2
تصاویر میکروسکوپ 9
خطای دید 1
تدریس آنلاین 2
بازی فکری آنلاین 23
تست هوش 2
ویترین 8
گروه های علوم 0